En zijn ontvingen het Heilige Geest…

Afgelopen zondag 21 juni vond de gezamenlijke vormselviering voor de stad Utrecht plaats in de H. Gerardus Majellakerk, met Kardinaal Eijk als hoofdcelebrant. Voorafgaand aan de viering nam kardinaal Eijk uitgebreid de tijd voor een persoonlijk gesprek met alle vormelingen. Tijdens deze ontmoeting spraken zij met elkaar over het geloof, hun dromen en verwachtingen voor de toekomst, en de bijzondere ervaringen van de kardinaal tijdens de afgelopen twee conclaven. De vormelingen kregen daarbij de gelegenheid om vragen te stellen en op een persoonlijke manier met de kardinaal in gesprek te gaan.

Tijdens deze inspirerende viering hebben elf vormelingen van de St.-Martinusparochie en tien vormelingen van de H. Gerardus Majellakerk hun doopbeloften hernieuwd en het heilige sacrament van het vormsel ontvangen. In het bijzonder was het een vreugdevolle gebeurtenis dat vier van deze eenentwintig vormelingen tijdens dezelfde viering tevens hun Eerste Heilige Communie ontvingen.

Als geloofsgemeenschap wensen wij alle vormelingen — Rafael, Alejandro, Anna, Isabella, Danique, Edith, Vivian, Lieke, Anton, Sofía, Gianpaolo, Matas, Tomas, Anna, Marinka, Sarah, Félix, Jesse, Claire, Annemijn en Marcus — een mooie weg van spirituele groei toe en bidden wij dat God hen steeds mag begeleiden op hun geloofsweg.